Welkom op onze FAQ-pagina! Hier vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden om u snel op weg te helpen. Heeft u behoefte aan meer uitgebreide informatie? Dan verwijzen wij u graag door naar de FAQ-pagina van lampenlicht.nl. Neem gerust een kijkje voor extra vragen en antwoorden.
Heeft u vragen, opmerkingen of wilt u meer weten over onze zakelijke mogelijkheden?
Neem dan gerust contact met ons op – we helpen u graag verder.
Order/leverings status
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
De verwachte levertijd vind je op elke productpagina, boven de knop In winkelmandje.
Op voorraad + vóór 22:00 besteld = volgende werkdag geleverd
(m.u.v. zondag, dan wordt op maandag geleverd)
Na verzending ontvang je een e-mail met Track & Trace.
Bestel je een pre-orderartikel? Dan verzenden we zodra het product op voorraad is. De verwachte voorraaddatum staat op de productpagina vermeld.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Ja, je ontvangt automatisch een verzendbevestiging per e-mail zodra je bestelling is verzonden, samen met je tracking-nummer.
Retourneren
Hoe kan ik een product retourneren?
Je hebt 90 dagen na ontvangst om te besluiten of je je artikel wilt houden. Retourneren doe je via ons retourportaal:
NL: service.lampenlicht.nl/s/returns
BE: service.lampenlicht.be/s/returns
Kosten: €5 per retourlabel (afgetrokken van je terugbetaling)
Na aanmelding ontvang je per e-mail de retourinstructies en het label (PDF). Je hoeft niets vooraf te betalen.
Waarom wij retourkosten rekenen? Bekijk ons duurzaam retourbeleid voor uitleg.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van een product?
Wijzig of annuleer order
Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe kan ik dat doen?
Dien je verzoek in bij onze klantenservice, we reageren zo snel mogelijk.
Let op: vanwege onze snelle verwerking kunnen we annulering niet garanderen. Is je bestelling al verzonden? Dan kun je het pakket weigeren bij levering; het wordt dan automatisch retour gestuurd en terugbetaald.
Kan mijn verzendadres anders zijn dan mijn factuuradres?
Ja, dat kan. Tijdens het afrekenen kun je het factuuradres aanpassen onder Bekijken en betalen door op ‘Bewerken’ te klikken. Voer daar het gewenste adres in.
Betalen
Welke betaalopties zijn er beschikbaar?
IDEAL:
Je kunt direct tijdens het bestelproces de betaling vertrouwd, veilig en gemakkelijk afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving. Je kunt gebruik maken van Ideal zonder dat je jezelf hiervoor hoeft aan te melden. De betaling wordt direct door ons ontvangen en wij nemen je bestelling dan ook direct in behandeling.
Creditcard:
Wij ondersteunen betalingen via Visa, American Express en Mastercard. De volledige transactie wordt onmiddellijk in rekening gebracht.
PayPal:
Betalen met PayPal is eenvoudig, betalingen worden direct verwerkt door in te loggen op je PayPal-account. Je hoeft geen betalingsgegevens in te vullen, ze bieden aankoopbescherming en lossen geschillen op. Je krijgt ook direct een betalingsmelding van PayPal.
Klarna:
- Achteraf betalen: Als je kiest voor achteraf betalen met Klarna, kan je tot 30 dagen na het plaatsen van je bestelling betalen. Je kan dan betalen via de Klarna website of via de Klarna app. Extra kosten kunnen van toepassing zijn bij te laat betalen.
- Direct betalen: Als je kiest voor direct betalen met Klarna, reken je de aankoop direct af. Dit kan via iDEAL, creditcard of bankafschrijving.
- In termijnen betalen: Afhankelijk van het bedrag en je kredietwaardigheid kun je kiezen voor betaling in 3 gelijke termijnen zonder rente of voor langere looptijden met rente.
Is achteraf betalen mogelijk?
Als je kiest voor achteraf betalen met Klarna, kan je tot 30 dagen na het plaatsen van je bestelling betalen. Je kan dan betalen via de Klarna website of via de Klarna app. Extra kosten kunnen van toepassing zijn bij te laat betalen.
Klachten
Hoe kan ik een klacht indienen?
Het spijt ons te horen dat je een klacht hebt. Neem zo snel mogelijk contact met ons op via onderstaand contactformulier. We streven ernaar om binnen 1 tot 2 werkdagen op je klacht te reageren.
Binnen welke termijn krijg ik een reactie op mijn klacht?
Je ontvangt uiterlijk binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op je klacht.
Garantie
Hoe lang geldt de garantie op producten?
Op alle artikelen die je bij ons koopt, krijg je automatisch 3 jaar garantie. Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Let op: Deze verlenging in onze standaard garantieperiode is ingegaan per Maart 2024. Bestellingen voor deze tijd behouden de garantietermijn van 2 jaar.
We bieden je tegen betaling ook een optionele verlenging van 4 jaar op de garantie aan, wat de totale garantieperiode op 7 jaar brengt.
Wat houdt de wettelijke garantie in?
Onze wettelijke garantie van 2 jaar is van toepassing op al onze verlichtingsarmaturen, inclusief geïntegreerde LED-modules. Let op: lampen die afzonderlijk worden verkocht, vallen niet onder onze garantie. Als een lamp echter deel uitmaakt van een set (zoals een armatuur met een meegeleverde lamp), geldt de 2-jarige garantie voor die lamp.
De garantie is niet van toepassing in de volgende gevallen:
- - Artikelen die opzettelijk zijn beschadigd of beschadigd door grove nalatigheid
- - Artikelen die zijn gewijzigd door een derde partij
- - Artikelen die zijn beschadigd door onjuist of onnauwkeurig gebruik (bijvoorbeeld door de instructies in de gebruikershandleiding niet op te volgen, zoals IP-artikelen die in onjuiste zones zijn geïnstalleerd)
- - Artikelen die zijn beschadigd door externe factoren zoals ongunstige weersomstandigheden (bijvoorbeeld blikseminslag)
- - Artikelen die oververhit zijn geraakt na blootstelling aan centrale verwarming of een andere warmtebron; of door het gebruik van een hoger wattage dan geadviseerd
- - Artikelen die zijn beschadigd na blootstelling aan vocht, extreme hitte, extreme kou of zonlicht
- - Eventuele reparatiekosten als direct gevolg van schade veroorzaakt door een derde partij worden niet vergoed, inclusief elektricienkosten.
Bestel QAZQA nu ook zakelijk bij lampenlicht
Nieuwe zakelijke klant? Dan verwijzen we je graag door naar lampenlicht.nl/zakelijk! Maak daar een zakelijk account aan en ontvang altijd extra voordeel op onze QAZQA producten.
Als bestaande klant verandert er voorlopig niets: je kunt met je QAZQA-account nog gewoon jouw bestelling mét vertrouwde hoge korting plaatsen.